Çalışan Bağlılığı Nedir? Çalışan Bağlılığı Nasıl Artırılır?

Değişen ve gelişen dünyada şirketlerin sektörde konumlarını korumaları için hizmet ve ürün kalitesinin yanında çalışan bağlılığını sağlaması da önemli bir rol oynamaktadır. Firmaların stratejik hedeflerini yakalanmasında rol oynayan, amaçlarını gerçekleştirmesinde etkin olan en büyük faktör insan kaynağıdır. Dolayısıyla yetkin insan kaynağının elde tutulması için çalışan bağlılığının sağlanması ayrı bir önem taşımaktadır.

Çalışan Bağlılığı Nedir?

Pandemi ve diğer etkenler ile yeniden şekillenen iş dünyasında çalışan bağlılığı önemli bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışan bağlılığı bir kurumda çalışanların kendi amaç ve çıkarları doğrultusunda şirkete ve misyonuna olan duygusal bağlılığıdır. Çalışan bağlılığı ile çalışanlar mutlu olmanın yanı sıra kurumun gelişmesi için yüksek performans ortaya koymaktadır. Çalışan bağlılığı ile çalışan, çalıştığı şirketin kendisini geliştirdiğine ve şirkete değer kattıkça kazancının yükseldiğine inanır.

Pandemi ve diğer etkenler ile yeniden şekillenen iş dünyasında çalışan bağlılığı önemli bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışan bağlılığı, bir kurumda çalışanların kendi amaç ve çıkarları doğrultusunda şirkete ve misyonuna olan duygusal bağlılık geliştirmesi, çalışanlar mutlu olmanın yanı sıra kurumun gelişmesi için yüksek performans ortaya koymasıdır. Çalışan bağlılığı ile kişi çalıştığı şirketin kendisini geliştirdiğine ve şirkete değer kattıkça kazancının yükseldiğine inanır.

Çalışan Bağlılığı Nasıl Ölçülür?

Çalışan bağlılığı ölçümü, çalışanların kuruma ne kadar bağlı olduklarını, daha verimli çalışmak için iş hayatında ihtiyaç duydukları fiziksel çevre koşullarını, çalışma ortamı hakkındaki beklentilerini anlayabilmek açısından önemli bir adımdır. Burada önemli olan nokta, bağlılığı ön plana alarak gerekli aksiyonları almaktır.

Çalışma hayatı içerisindeki birçok dinamik doğrudan etki yapacak seviyede olabilir. Yapılan etkinlikler, sunulan yan haklar ile çalışan bağlılığını benimsemek bir kültür haline gelmelidir. Bu kapsamda çalışanların sunacağı öneriler ve görüşleri çerçevesinde şekillendirmek belki daha doğru bir yaklaşım olabilir. Ayrıca çalışan memnuniyeti ve bağlılığı, şirketin en üst yöneticisinden başlayarak diğer tüm yöneticilerinin benimsemesi ve sorumluluk alması gereken bir konudur.

Çalışan Bağlılığı Nasıl Artırılır?

Firmalar, çalışan bağlılığı sağlamak için mutlaka profesyonel insan kaynakları desteği almalıdır. Doğru bir planlama ve insan kaynakları yönetimi ile işletmede çalışan personellerin kendini şirkete ait hissetmesi sağlanabilir. Profesyonel bir yaklaşımla çalışan bağlılığı artırılabilir.

Çalışan Bağlılığını Artırmak İçin Tavsiyeler

Çalışan bağlılığı, yapılan faaliyetler ile hızlı gelişen bir duygu değildir. Aslında, şirketlerin çalışanları ile büyüdükleri gibi, çalışanlar da şirketlerine katkı sağladıkça kendilerini geliştirdiklerinin farkına varmaları sonucunda gelişecek bir süreçtir. Şirketler, çalışan bağlılığı konusunu kültür haline getirdikten sonra iletişimle beraber bağlılığın artacağını söylemek yanlış olmayacaktır.

Çalışanlara Değer Verin

Çalışanlarınıza değer gösterin. Yaptıkları işi ve sahip olduğu yetkinliklerle ortaya koyduğu projeleri öne çıkarın. Yaptığı işe değer verdiğinizi gösterin. Bazı durumlarda çalışanınıza işinde ne kadar iyi olduğunu dile getirin.

Çalışma Ortamlarını ve Çalışma Şeklini İyileştirin

İş hayatının her alanında önemli olduğu gibi iletişim burada da önemlidir. Şirketlerde çalışanlar her zaman ilk olarak bağlı yöneticileri ile iletişim kurar. Bu sebeple yöneticilerin empati yaparak çalışanların profesyonel beklentilerini karşılaması, gelişim planı çizebiliyor olması, iş planlarına dahil ederek söz sahibi olduklarını hissetmesi, fikirlerini özgürce ifade edebiliyor olmaları da çalışan memnuniyet ve bağlılık açısından etkili bir konudur.

https://www.cokyasarholding.com.tr/

Diğer Blog İçerikleri