İşveren Markası Olmak Neden Önemlidir?

Şirketler günümüz rekabet ortamında her değişime uyum sağlama çabasına girmektedir. İşveren markası da bu kapsamda firmalar açısından önem taşımaktadır. İşletmelerde değişim gösteren konulardan biri olan entelektüel iş gücü, yani en iyi insan kaynağı için rekabet etmek ve işveren markası olmak şart olmuştur.

Entelektüel iş gücünü işletmeye çekebilmek, kabul edilme oranını artırmak, kısa ve uzun vadeli olarak etki yaratmak, belirli motivasyon kaynakları ile performansları artırmak ve uzun soluklu çalışan bağlılıkları yaratmak için işveren markası olmak çok önemli ve gereklidir. Tüm bu gerekçeler çalışanlarda pozitif algılar yaratmakta ve rakip işletmeler karşısında üstünlük kazandırmaktadır.

İşveren Markası Nedir?

İşveren markası, rakip işletmeler arasından öne çıkarak çalışanların tercih ettiği ve talep edilen işletme olmaktır. İşveren markasındaki temel amaç, yetenekli çalışanları hızlı bir şekilde bularak rakiplerden önce kendi şirketinde istihdam etmek ve elde tutmaktır. İşletmedeki yetenekli çalışanların ise işletmenin karlılığına ve büyümesine katkı sağlamalarını amaçlar.

Marka imajı yaratmak artık işveren için de olmazsa olmazdır. İşveren markası çalışanın, potansiyel çalışan olan adayların, müşterilerin ve işletme paydaşlarının tamamı ile ilgili bir kavramdır. İşveren markası, bir işletmeyi işveren olarak diğer işletmelerden farklılaştırır ve zaman zaman kendi içinde de farklılaşmalara gider.

İşveren, markalaşma sürecinde pazarlamadan yararlanmaktadır. Müşteriler için yapılan her türlü imaj yaratacak pazarlama faaliyeti, insan kaynakları fonksiyonlarına uyarlı bir şekilde işveren markası imajı için de gerçekleştirilmektedir. Unutulmamalıdır ki, müşteri için yapılan pazarlama fonksiyonlarının yanı sıra işveren markası olarak entelektüel iş gücüne verilen önem de bir pazarlama stratejisidir.

Günümüz İş Dünyasında İşveren Markası Olmak Neden Önemlidir?

Şirketlerin sahip olması gereken temel niteliklerinden biri imaj ve itibardır. İmaj ve itibarı oluşturan unsurlar ise ürün, hizmet, çalışanlar, şirket geçmişi, başarılar, krizler, toplumdaki şirket algısıdır. Şirketin imajı, hizmet ve ürünlerden daha fazlasına sahip olmak durumundadır.

İşveren markası da toplumdaki şirket ve marka algısı ve itibarını oluşturan unsurlardan biridir. İşveren markası odağa nitelikli çalışanı alır. İşveren markalaşma süreçlerinde işletmeye değer katabilecek, işletme karlılığını ve sürekliğini sağlayacak potansiyel adayların kazanması merkeze alınır. 

İşveren markası ile işletmeler daha fazla kar elde eder. İşletmenin sürekliliği sağlanır. Öncü konumda olur. Markanın ve işveren markasının öne çıkmasını sağlayarak yetenekli ve potansiyeli yüksek adaylara hızlı bir şekilde ulaşılır.

İşveren Markası Olmak İçin Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

İşletmeye uygun ve kalifiye çalışanların bulunması ve en iyi adayların işe alınması ve işe alınan çalışanların işletmede uzun vadeli çalışma süreçleri titizlik işleyen işlerdir.

İşveren markası olarak imaj yaratacak bazı noktalar;

  • Reklam, tanıtım çalışmaları,
  • Çalışma ortamı, fiziksel özellikler,
  • Coğrafi konum,
  • Bilinirlik,
  • Çalışan memnuniyeti ve müşteri memnuniyeti,
  • Sektör, ürün imajı,
  • Çalışma şekilleri (ofis, home ofis)
  • Çalışma saati,
  • Ücret ve yan haklar,
  • Kariyer yönetimi,
  • Eğitim ve gelişim, akademi
  • İşletme çalışan profilleri,
  • İşletme organizasyon yapısı, rol ve sorumluluk alanları.

Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi'nde en üst kademede bulunan kendini gerçekleştirme gereksinimleri ile meşgul olabilen çalışanların olduğu bir işletme iyi bir işveren olduğunun mesajını vermektedir. Birey olarak ihtiyaçlar hiyerarşisinin bu basamağı ile ilgileniyor olmak işveren markası olarak rekabet üstünlüğü elde edildiğini adreslemektedir. İşletmenin performansı, işgücü devir oranı hem mevcut için hem potansiyel çalışan için cazibe merkezi olması marka imajını göstermektedir.

İnsan kaynakları yönetimi bakış açısına göre işletmeler, insan kaynağı avantajı ile yetenekli adayları bulma, çekme ve tutundurma potansiyeline sahip olacaklardır. İşveren yetenekli adayları işe alarak onları alanlarında geliştirir ve onların işletmeye sağlayacağı katkılarla rakiplerine karşı rekabet avantajı oluşturabilecektir. Oluşan rekabet avantajı da işveren markasını besleyecektir.

Başarılı Bir İşveren Markası Olmak İçin Yapılması Gerekenler

Başarılı bir işveren markası inşa etmek için bazı önceliklerin yerine getirilmesi gerekir. Şirket değerlerinin, misyon ve vizyonunun doğru bir altyapı ile çalışana yönelik olarak düzenlenmesi önemlidir.

İş analizi, ücret politikaları, performans değerlendirmeleri ve yetkinlik yönetimi gibi alanlarda doğru ve etkin çalışmalar yapmak gerekir. Çalışanların işletmeden beklentilerinin neler olduğunun, işletmelerin genel ve geçici yaşanan sorunların özellikle neler olduğunun bilinmesi ve bu kapsamda çalışma yapılması gerekir.

Rakiplerin öne çıkan taraflarının detaylı analizi yapılmalı, firmanın eksik olduğu alanlarda çalışılması gerekir.

Diğer Blog İçerikleri